هفت ۷

هفت ۷

دنیائی از عجائب هفتگانه ، « علمی و مذهبی »
هفت ۷

هفت ۷

دنیائی از عجائب هفتگانه ، « علمی و مذهبی »

۷ - هقت سفارش پیامبر خاتم صلوات الله علی و آله به سلمان فارسی

 سند این روایت را ندارم اما آن را به شکل روایت شده است نقل می کنم : از سلمان فارسی روایت شده که گوید : خلیل من (‌رسول خدا (ص) ) مرا به هفت چیز سفارش کرد که در هیچ حال آن را وانگذارم .   
 

به من سفارش کرد که : 

1 - به پایین تر از خود بنگرم 

2 -  به بالا دست خود ننگرم  

3 -  این که فقیران را دوست داشته و به آنها نزدیک شوم  

4 -  این که حق را بگویم اگرچه تلخ باشد  

5 - و این که صلة رحم کنم اگرچه آنها پشت کرده و قطع رحم کرده باشند   

6 -  از مردم چیزی نخواهم  

7 -  به من سفارش کرد که ذکر « لا حول ولا قوه الا بالله العلی العظیم » را زیاد بگویم که آن گنجی از گنج های بهشت است .  

 

البته قطعا این سفارشات علاوه بر عمل به واجبات و ترک محرمات است که آنها جای خود دارند و در اهمیت آنها تردیدی نیست !

ندائی که در بند دجال بود !

شبی گرد بادی برآورد گرد

جهان خاک شد عالمی کور کرد

 

کنون گوش کن بشنو این فال را

سه گوش است و یک چشم دجال را

 

ورا یاورانی است بس فتنه گر

از او یاوه گو تر به حیلت بتر

 

یکی دختری حیله گر خام بود

سرش پر زسودا ندا نام بود

ادامه مطلب ...